4news-front

  • Έρευνα του Πανεπιστημίου της Νότιας Καλιφόρνιας δείχνει ότι τα παιδιά εύπορων και μορφωμένων γονέων έχουν μεγαλύτερο εγκέφαλο και καλύτερες επιδόσεις στα τεστ νοημοσύνης από
  • Μετά από πολλές διαβουλεύσεις η Κομισιόν ενέκρινε το νέο ευρωπαϊκό πλαίσιο για τον δραστικό περιορισμό της πλαστικής σακούλας, η οποία θεωρείται ιδιαίτερα επιβλαβής για το
  • Η Σιγκαπούρη είναι η πιο ακριβή πόλη του κόσμου. Οφείλει τον τίτλο, κυρίως, στο κόστος κατοικίας, αφού το ενοίκιο μίας γκαρσονιέρας στο κέντρο ξεπερνά τα €2.500 ($ 3.027),
  • Πόσο εύκολα μπορούμε να αντισταθούμε σε ντόνατς, τούρτες, πάστες και γενικά στα γλυκίσματα;Όσοι μπορούν είναι τυχεροί.   Οι υπόλοιποι πρέπει να το ξανασκεφτούν, όταν θα

Αυτόνομοι κίτρινοι

Αυτόνομοι κίτρινοι
Σε αντίθεση με τις κινητοποιήσεις που συνήθως διοργανώνονται από τα συνδικάτα ή την αντιπολίτευση όμως, το νυν κίνημα διαμαρτυρίας των «Κίτρινων γιλέκων» (Gilets Jaunes) οργανώθηκε αυτόνομα και κυρίως με τη βοήθεια των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.Οι αυξήσεις στα καύσιμα ήταν απλώς η αφορμή. Η ανασφάλεια για το άδειο βαλάντιο στο τέλος του μήνα ήταν εκείνη που πυροδότησε την, χωρίς προηγούμενο, λαϊκή κινητοποίηση. Η πείνα υπήρξε πάντα αδελφή της εξέγερσης.
 
Το κίνημα πήρε το όνομά του από τα γιλέκα που φορούν κυρίως οι οδηγοί, οι οποίοι προειδοποιούν για κάποιο κίνδυνο στο δρόμο. Το κίνημα δημιουργήθηκε στο διαδίκτυο. Ωστόσο η ταυτότητά του δεν είναι σαφής. Δεν υπάρχει κάποιο συνδικάτο ή κάποιο συγκεκριμένο πολιτικό κόμμα από πίσω. Μέσα σε λίγες μόλις εβδομάδες κατάφερε να κατεβάσει στους δρόμους εκατοντάδες χιλιάδες Γάλλους που διαμαρτύρονται για τις υψηλές τιμές της βενζίνης και του ντίζελ. Χωρίς επίσημους εκπροσώπους, όπως συνδικάτα ή κόμματα, το κίνημα αποτελεί μια ιδιαίτερη πρόκληση για τις αρχές αφού είναι ουσιαστικά απρόβλεπτο. Σχεδόν καμία διαδήλωση δεν είχε δηλωθεί προηγουμένως στις αρμόδιες αρχές, με αποτέλεσμα να μην γνωρίζουν πόσοι και πού θα διαδηλώσουν.Ένα από τα πιο γνωστά πρόσωπα των κινητοποιήσεων είναι η Ζακλίν Μουρώ. Σε βίντεο που ανήρτησε στο Facebook στις 18 Οκτωβρίου η 51χρονη έκανε λόγο για «κυνήγι των οδηγών Ι.Χ.», επικρίνοντας σφόδρα τον πρόεδρο Μακρόν για τον σχεδιαζόμενο οικολογικό φόρο σε ντίζελ και βενζίνη. Το βίντεο είχε πάνω από έξι εκατομμύρια προβολές. Έκτοτε η Μουρώ είναι μια εκ των πρωταγωνιστών των «Κίτρινων γιλέκων».
 
Με το πέρασμα των ημερών το κίνημα φαίνεται ότι αποκτά ολοένα και ένα πιο ευρύ χαρακτήρα. Ο κόσμος διαμαρτύρεται για την πολιτική του Εμμανουέλ Μακρόν, την οποία χαρακτηρίζει πολιτική των πλουσίων. Τα ποσοστά δημοφιλίας του Εμμανουέλ Μακρόν έχουν κατρακυλήσει. Τα «κίτρινα γιλέκα» είναι δυσαρεστημένα με τη γενικότερη οικονομική κατάσταση.
 
«Η αποστολή του κινήματος είναι να ενώσει τους Γάλλους εντός και εκτός της χώρας που είναι δυσαρεστημένοι με τη σημερινή κατάσταση της Γαλλίας: με τα σχολεία, τους άδικους και υπερβολικούς φόρους, τη γραφειοκρατία, τους άχρηστους νόμους, τα σκάνδαλα των δημοσίων υπαλλήλων», αναφέρεται σε μια από τις πολλές ομάδες που έχουν δημιουργηθεί στο facebook.
 
Τα γαλλικά μέσα ενημέρωσης παρουσιάζουν το κίνημα ως μια «κινητοποίηση των μικρομεσαίων». Εκείνων των Γάλλων, κυρίως από την επαρχία, που αισθάνονται στο περιθώριο, που ζουν οριακά πάνω από κατώτατο όριο διαβίωσης με αποτέλεσμα να είναι «αρκετά πλούσιοι» ώστε να μη χρειάζεται να στηριχτούν από το κράτος, αλλά και «αρκετά φτωχοί» ώστε να μην αισθάνονται ότι κάνουν μια καλή ζωή. Το κίνημα είναι πολυσυλλεκτικό, όπως κατέδειξαν άλλωστε και οι μαζικές κινητοποιήσεις στο Παρίσι. Σύμφωνα με δημοσκοπήσεις, τα τρία τέταρτα των Γάλλων τις θεωρούν δικαιολογημένες και νόμιμες.Έρευνα του ινστιτούτου Odoxa-Dentsu δίνει ότι σχεδόν το 77% των Γάλλων θεωρούν δικαιολογημένη την κινητοποίηση των «κίτρινων γιλέκων», το 78% μάλιστα εκτιμούν ότι αγωνίζονται για το γενικό συμφέρον και το 62% ότι δεν κάνουν χρήση βίας.
 
Την ίδια στιγμή το 82% των Γάλλων θεωρούν ότι ο Εμανουέλ Μακρόν θα πρέπει να ακυρώσει τις αυξήσεις στα καύσιμα που προγραμματίζει για τον ερχόμενο Ιανουάριο.