4news-front

  • Έρευνα του Πανεπιστημίου της Νότιας Καλιφόρνιας δείχνει ότι τα παιδιά εύπορων και μορφωμένων γονέων έχουν μεγαλύτερο εγκέφαλο και καλύτερες επιδόσεις στα τεστ νοημοσύνης από
  • Μετά από πολλές διαβουλεύσεις η Κομισιόν ενέκρινε το νέο ευρωπαϊκό πλαίσιο για τον δραστικό περιορισμό της πλαστικής σακούλας, η οποία θεωρείται ιδιαίτερα επιβλαβής για το
  • Η Σιγκαπούρη είναι η πιο ακριβή πόλη του κόσμου. Οφείλει τον τίτλο, κυρίως, στο κόστος κατοικίας, αφού το ενοίκιο μίας γκαρσονιέρας στο κέντρο ξεπερνά τα €2.500 ($ 3.027),
  • Πόσο εύκολα μπορούμε να αντισταθούμε σε ντόνατς, τούρτες, πάστες και γενικά στα γλυκίσματα;Όσοι μπορούν είναι τυχεροί.   Οι υπόλοιποι πρέπει να το ξανασκεφτούν, όταν θα

Η ντομάτα δείχνει το ...μέλλον

Η ντομάτα δείχνει το ...μέλλον

Η  Cofco (από τα αρχικά του China National Cereals, Oils and Foodstuffs Corporation – Εθνική Εταιρία Σιτηρών, Ελαίων και Τροφίμων της Κίνας) είναι η μεγαλύτερη εταιρεία επεξεργασίας τομάτας στην Κίνα, ενώ σύμφωνα με το αμερικανικό περιοδικό «Fortune», συγκαταλέγεται ανάμεσα στις 500 πιο ισχυρές πολυεθνικές στον κόσμο. Ο επιχειρηματικός όμιλος συμπεριλαμβάνει εταιρείες που ιδρύθηκαν την εποχή του Μάο Τσε Τουνγκ, όταν η Cofco ήταν η μόνη κρατική εταιρεία εξουσιοδοτημένη για την εισαγωγή και την εξαγωγή γεωργικών προϊόντων. Η θυγατρική της Tunhe, ειδικευμένη στη ζάχαρη και στη βιομηχανική ντομάτα, διαθέτει δεκαπέντε μονάδες μεταποίησης ντομάτας, από τις οποίες οι έντεκα βρίσκονται στο Ξινγιάνγκ. Τα βαρέλια του τοματοπολτού που παράγονται από αυτά τα εργαστήρια θα αγοραστούν στη συνέχεια από γίγαντες της βιομηχανίας τροφίμων, όπως η Kraft-Heinz, η Unilever, η Nestlé, η Kagomé, η Del Monte και η PepsiCo, ή ακόμα κι απ’ τον αμερικάνικο όμιλο McCormick, τη μεγαλύτερη εταιρεία μπαχαρικών στον κόσμο. Από τις εγκαταστάσεις της Cofco στο Τσανγκτζί, βγαίνουν κάθε μέρα 5.200 τόνοι πολτού. Το εγοστάσιο παράγει  μόνο βαρέλια για εξαγωγή προς την Ευρώπη, την Αμερική, την Αφρική και την Ασία.

Απο τις αγορές αυτές η αγορά της Αφρικής είναι αυτή με το μεγαλύτερο ενδιαφέρον καθώς τα τελευταία  είκοσι χρόνια, οι εισαγωγές τοματοπολτού στην Αφρική δεν παύουν να αυξάνονται. Στην Γκάνα, σύμφωνα με την Διεθνή Οργάνωση Τροφίμων και Γεωργίας των Ηνωμένων Εθνών (FAO), αυξήθηκαν από 1.225 τόνους το 1996 σε 109.500 τόνους το 2013. Περισσότερα από οκτώ στα δέκα κιβώτια προέρχονται από την Κίνα. Μόνο η Γκάνα εισήγαγε 11% του πολτού που παράχθηκε στην Κίνα το 2014, ενώ η Νιγηρία το 14%. Και πάλι όμως πρέπει να προσέξουμε τις λέξεις που χρησιμοποιούμε, αφού το προϊόν που προορίζεται για εξαγωγή προς την Αφρική είναι εμπόρευμα δεύτερης διαλογής.  Και φυσικά οι εισαγωγές αυτές εξαφανίζουν το αφρικανούς μικροκαλλιεργητές ντομάτας. Για παράδειγμα, η Γκάνα.που διαθέτει 90.000 μικρούς παραγωγούς. Τα επίσημα στοιχεία του 2014 επικαλούνται μια παραγωγή 366.772 τόνων νωπής τομάτας. Όμως, στις αγορές , οι πωλήσεις δεν πάνε καλά. Αντιθέτως, οι φθηνές κονσέρβες πολτού made in China κάνουν θραύση.

Στις περισσότερες αφρικανικές αγορές, μικρές ιταλικές σημαίες ντύνουν τις κονσέρβες τοματοπολτού της μάρκας Gino. Πρόκειται για τοματοπελτέ, κινεζικής παραγωγής, που κάνει θραύση στην Γκάνα.Η μασκότ της είναι ο Τζίνο, μια συμπαθητική ντομάτα με χαρακτηριστικά ιταλικό όνομα, που χαμογελάει στην πελατεία ανασηκώνοντας τα γυαλιά ηλίου της. Μέσα σε δέκα χρόνια, ο Τζίνο, που προσφέρει συσκευασίες προϊόντος από 70 γραμμάρια έως 2,2 κιλά, κατέκτησε την αφρικανική αγορά. Το ανόητο χαμόγελό του φτάνει μέχρι την Αϊτή, την Ιαπωνία, τη Νότια Κορέα, την Ιορδανία, τη Νέα Ζηλανδία… Ο πολτός Τζίνο, που διανέμεται από την ινδική πολυεθνική Watanmal , αντιμετωπίζει τον ανταγωνισμό της Tasty Tom, ένα εμπορικό σήμα που προωθείται από τη σιγκαπουριανή πολυεθνική Olam.

Για την προώθηση του Τζίνο, η Watanmal έχει πολλαπλασιάσει τις διαφημιστικές καμπάνιες της, χρησιμοποιώντας όλα τα πιθανά μέσα, φτάνοντας μέχρι το σημείο να γεμίσει με τοιχογραφίες πολλά χωριά της Αφρικής. Κανείς ή σχεδόν κανείς δεν μπορεί να ζει στη Γκάνα χωρίς να βλέπει κάθε μέρα τις τεράστιες διαφημιστικές πινακίδες που προωθούν τις μεγάλες μάρκες τοματοπολτού. Η Watanmal χρησιμοποιεί επίσης για την επικοινωνία της το Gino Celebrate Life Fund, ένα φιλανθρωπικό ίδρυμα. Στη Νιγηρία, όπου μετά από περισσότερα από δέκα χρόνια παρουσίας η μάρκα κυριαρχεί στην αγορά εις βάρος των τοπικών παραγωγών ντομάτας, το Ίδρυμα είναι αφοσιωμένο στην «βελτίωση της ποιότητας ζωής» και χρηματοδοτεί εγχειρίσεις καταρράκτη. (από τα αρχικά του China National Cereals, Oils and Foodstuffs Corporation – Εθνική Εταιρία Σιτηρών, Ελαίων και Τροφίμων της Κίνας) είναι η μεγαλύτερη εταιρεία επεξεργασίας τομάτας στην Κίνα, ενώ σύμφωνα με το αμερικανικό περιοδικό «Fortune», συγκαταλέγεται ανάμεσα στις 500 πιο ισχυρές πολυεθνικές στον κόσμο. Ο επιχειρηματικός όμιλος συμπεριλαμβάνει εταιρείες που ιδρύθηκαν την εποχή του Μάο Τσε Τουνγκ, όταν η Cofco ήταν η μόνη κρατική εταιρεία εξουσιοδοτημένη για την εισαγωγή και την εξαγωγή γεωργικών προϊόντων. Η θυγατρική της Tunhe, ειδικευμένη στη ζάχαρη και στη βιομηχανική ντομάτα, διαθέτει δεκαπέντε μονάδες μεταποίησης ντομάτας, από τις οποίες οι έντεκα βρίσκονται στο Ξινγιάνγκ. Τα βαρέλια του τοματοπολτού που παράγονται από αυτά τα εργαστήρια θα αγοραστούν στη συνέχεια από γίγαντες της βιομηχανίας τροφίμων, όπως η Kraft-Heinz, η Unilever, η Nestlé, η Kagomé, η Del Monte και η PepsiCo, ή ακόμα κι απ’ τον αμερικάνικο όμιλο McCormick, τη μεγαλύτερη εταιρεία μπαχαρικών στον κόσμο. Από τις εγκαταστάσεις της Cofco στο Τσανγκτζί, βγαίνουν κάθε μέρα 5.200 τόνοι πολτού. Το εγοστάσιο παράγει  μόνο βαρέλια για εξαγωγή προς την Ευρώπη, την Αμερική, την Αφρική και την Ασία.

Απο τις αγορές αυτές η αγορά της Αφρικής είναι αυτή με το μεγαλύτερο ενδιαφέρον καθώς τα τελευταία  είκοσι χρόνια, οι εισαγωγές τοματοπολτού στην Αφρική δεν παύουν να αυξάνονται. Στην Γκάνα, σύμφωνα με την Διεθνή Οργάνωση Τροφίμων και Γεωργίας των Ηνωμένων Εθνών (FAO), αυξήθηκαν από 1.225 τόνους το 1996 σε 109.500 τόνους το 2013. Περισσότερα από οκτώ στα δέκα κιβώτια προέρχονται από την Κίνα. Μόνο η Γκάνα εισήγαγε 11% του πολτού που παράχθηκε στην Κίνα το 2014, ενώ η Νιγηρία το 14%. Και πάλι όμως πρέπει να προσέξουμε τις λέξεις που χρησιμοποιούμε, αφού το προϊόν που προορίζεται για εξαγωγή προς την Αφρική είναι εμπόρευμα δεύτερης διαλογής.  Και φυσικά οι εισαγωγές αυτές εξαφανίζουν το αφρικανούς μικροκαλλιεργητές ντομάτας. Για παράδειγμα, η Γκάνα.που διαθέτει 90.000 μικρούς παραγωγούς. Τα επίσημα στοιχεία του 2014 επικαλούνται μια παραγωγή 366.772 τόνων νωπής τομάτας. Όμως, στις αγορές , οι πωλήσεις δεν πάνε καλά. Αντιθέτως, οι φθηνές κονσέρβες πολτού made in China κάνουν θραύση.

Στις περισσότερες αφρικανικές αγορές, μικρές ιταλικές σημαίες ντύνουν τις κονσέρβες τοματοπολτού της μάρκας Gino. Πρόκειται για τοματοπελτέ, κινεζικής παραγωγής, που κάνει θραύση στην Γκάνα.Η μασκότ της είναι ο Τζίνο, μια συμπαθητική ντομάτα με χαρακτηριστικά ιταλικό όνομα, που χαμογελάει στην πελατεία ανασηκώνοντας τα γυαλιά ηλίου της. Μέσα σε δέκα χρόνια, ο Τζίνο, που προσφέρει συσκευασίες προϊόντος από 70 γραμμάρια έως 2,2 κιλά, κατέκτησε την αφρικανική αγορά. Το ανόητο χαμόγελό του φτάνει μέχρι την Αϊτή, την Ιαπωνία, τη Νότια Κορέα, την Ιορδανία, τη Νέα Ζηλανδία… Ο πολτός Τζίνο, που διανέμεται από την ινδική πολυεθνική Watanmal , αντιμετωπίζει τον ανταγωνισμό της Tasty Tom, ένα εμπορικό σήμα που προωθείται από τη σιγκαπουριανή πολυεθνική Olam.

Για την προώθηση του Τζίνο, η Watanmal έχει πολλαπλασιάσει τις διαφημιστικές καμπάνιες της, χρησιμοποιώντας όλα τα πιθανά μέσα, φτάνοντας μέχρι το σημείο να γεμίσει με τοιχογραφίες πολλά χωριά της Αφρικής. Κανείς ή σχεδόν κανείς δεν μπορεί να ζει στη Γκάνα χωρίς να βλέπει κάθε μέρα τις τεράστιες διαφημιστικές πινακίδες που προωθούν τις μεγάλες μάρκες τοματοπολτού. Η Watanmal χρησιμοποιεί επίσης για την επικοινωνία της το Gino Celebrate Life Fund, ένα φιλανθρωπικό ίδρυμα. Στη Νιγηρία, όπου μετά από περισσότερα από δέκα χρόνια παρουσίας η μάρκα κυριαρχεί στην αγορά εις βάρος των τοπικών παραγωγών ντομάτας, το Ίδρυμα είναι αφοσιωμένο στην «βελτίωση της ποιότητας ζωής» και χρηματοδοτεί εγχειρίσεις καταρράκτη.