4news-front

  • Έρευνα του Πανεπιστημίου της Νότιας Καλιφόρνιας δείχνει ότι τα παιδιά εύπορων και μορφωμένων γονέων έχουν μεγαλύτερο εγκέφαλο και καλύτερες επιδόσεις στα τεστ νοημοσύνης από
  • Μετά από πολλές διαβουλεύσεις η Κομισιόν ενέκρινε το νέο ευρωπαϊκό πλαίσιο για τον δραστικό περιορισμό της πλαστικής σακούλας, η οποία θεωρείται ιδιαίτερα επιβλαβής για το
  • Η Σιγκαπούρη είναι η πιο ακριβή πόλη του κόσμου. Οφείλει τον τίτλο, κυρίως, στο κόστος κατοικίας, αφού το ενοίκιο μίας γκαρσονιέρας στο κέντρο ξεπερνά τα €2.500 ($ 3.027),
  • Πόσο εύκολα μπορούμε να αντισταθούμε σε ντόνατς, τούρτες, πάστες και γενικά στα γλυκίσματα;Όσοι μπορούν είναι τυχεροί.   Οι υπόλοιποι πρέπει να το ξανασκεφτούν, όταν θα

Οι γερμανοί νεοαποικιοκράτες και οι έλληνες εταίροι τους

Οι γερμανοί νεοαποικιοκράτες και οι έλληνες εταίροι τους
Η σύμβαση παραχώρησης των αερολιμένων για διάστημα 40 ετών έχει όλα τα στοιχεία που μπορεί να χαρακτηρίσουν μία σύμβαση νεοαποικιοκρατική. Η Fraport -το μεγαλύτερο μέρος της οποίας ελέγχεται από το κρατίδιο της Έσσης και την πόλη της Φρανκφούρτης-με τον έλληνα εταίρο της  Copelouzos Group δεν θα πάρουν μεγάλο ρίσκο. Μπορεί μεν να χρειαστεί να εμβάσουν 1,234 δις ευρώ στο ελληνικό κράτος, όμως τα χαμηλά την εποχή αυτή επιτόκια συντελούν στο να παραμείνουν εντός πλαισίου οι επιβαρύνσεις. Από το τζίρο ύψους 200 εκατ. ευρώ το χρόνο περίπου προβλέπεται να μένουν προ φόρων και τόκων 60 εκατ. ευρώ κέρδος. Αυτό σημαίνει ότι ήδη τον πρώτο χρόνο από τα 40 χρόνια εκμετάλλευσης των αεροδρομίων, η εταιρεία θα παρουσιάσει ισοσκελισμένο προϋπολογισμό.
 
Η Fraport εκμεταλλεύεται   στο εξωτερικό εννέα αεροδρόμια(Λιουμπλιάνα, Αττάλεια, Λίμα, Μπουργκάς, Βάρνα, Νέο Δελχί, Αγία Πετρούπολη, Ξι Αν και Αθήνα) και πλέον γίνεται ρυθμιστής της τουριστικής πολιτικής της Ελλάδας καθώς δεν θα μπορεί να καθορίζει πλήρως την τουριστική πολιτική της. Επίσης , αν εξετάσει κανείς λεπτομερώς τη συμφωνία διαπιστώνει πόσο σκανδαλώδες είναι το εξής: ορισμένα βάρη παραμένουν στο κράτος ενώ η Fraport επωφελείται από το κέρδος. Αυτό δεν αφορά μόνο τη λειτουργία του αερολιμένα αλλά και την εμπορική χρήση του όλου χώρου. Και η ίδια η Fraport λέει ότι αυτό το τμήμα είναι το πιο ενδιαφέρον στην όλη υπόθεση καθώς η κερδοφορία της  εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τους τζίρους των λιανέμπορων. Απο την άλλη πλευρά , ελέγχοντας τις τουριστικές ροές ουσιαστικά μπορεί να επηρεάσει ένα σημαντικό κομμάτι των τοπικών οικονομιών είτε άμεσα είτε έμμεσα. Και φυσικά να γίνει ο δούρειος ίππος για την απόκτηση της μερίδας του λέοντος απο τις πιο προσοδοφόρες δραστηριότητες σε τοπικό επίπεδο εκτοπίζοντας ελληνικές επιχειρήσεις.
 
Η κοινοπραξία της γερμανικής εταιρείας εκμετάλλευσης αερολιμένων Fraport με την Slentel ΕΠΕ (θυγατρική του ομίλου «Κοπελούζος») έναντι 1,23 δισ. ευρώ. εξασφάλισε την παραχώρηση των αεροδρομίων μέχρι το 2055 με δικαίωμα ανανέωσης για άλλα δέκα χρόνια. Πρόκειται για τα αεροδρόμια σημαντικών τουριστικά περιοχών της Ελλάδας, όπως οι Κυκλάδες, τα Δωδεκάνησα, τα Χανιά, ενώ στα 14 αεροδρόμια περιλαμβάνεται και το εκείνο της Θεσσαλονίκης, το δεύτερο μεγαλύτερο της χώρας. Το σύνολο των επισκεπτών στα συγκεκριμένα αεροδρόμια το 2013, σύμφωνα με στοιχεία της Fraport,ανήλθε στα 19,1 εκ.