4news-front

  • Έρευνα του Πανεπιστημίου της Νότιας Καλιφόρνιας δείχνει ότι τα παιδιά εύπορων και μορφωμένων γονέων έχουν μεγαλύτερο εγκέφαλο και καλύτερες επιδόσεις στα τεστ νοημοσύνης από
  • Μετά από πολλές διαβουλεύσεις η Κομισιόν ενέκρινε το νέο ευρωπαϊκό πλαίσιο για τον δραστικό περιορισμό της πλαστικής σακούλας, η οποία θεωρείται ιδιαίτερα επιβλαβής για το
  • Η Σιγκαπούρη είναι η πιο ακριβή πόλη του κόσμου. Οφείλει τον τίτλο, κυρίως, στο κόστος κατοικίας, αφού το ενοίκιο μίας γκαρσονιέρας στο κέντρο ξεπερνά τα €2.500 ($ 3.027),
  • Πόσο εύκολα μπορούμε να αντισταθούμε σε ντόνατς, τούρτες, πάστες και γενικά στα γλυκίσματα;Όσοι μπορούν είναι τυχεροί.   Οι υπόλοιποι πρέπει να το ξανασκεφτούν, όταν θα

Προβλήματα εξουσίας για τον κ. Μακρόν

Προβλήματα εξουσίας για τον κ. Μακρόν
Μπορεί ο Μακρόν να είναι ο επόμενος πρόεδρος της Γαλλίας αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι θα μπορέσει να κυβερνήσει. Η Γαλλία έχει ένα Σύνταγμα σύμφωνα με το οποίο το καθεστώς είναι προεδρικό , όταν το κόμμα του προέδρου κατέχει την πλειοψηφία των εδρών στο Κοινοβούλιο και κοινοβουλευτικό όταν δεν ισχύει κάτι τέτοιο. Οι κοινοβουλευτικές εκλογές του Ιουνίου είναι πιθανόν να κρύβουν δυσάρεστες εκπλήξεις για τον νέο ένοικο του Ελυζέ. Στις  εκλογές ,για το Κοινοβούλιο , το νεοσύστατο κόμμα του έχει ελάχιστη πιθανότητα να κερδίσει περισσότερο από ένα μικρό μέρος των εδρών . Αυτό σημαίνει ότι το κέντρο εξουσίας για τα επόμενα πέντε χρόνια θα πάει όχι στον πρόεδρο αλλά στον πρωθυπουργό.
 Αν και τα καθιερωμένα πολιτικά κόμματα μπορεί να είναι πεσμένα, δεν είναι σε καμία περίπτωση εκτός. Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι ο Μακρόν  δεν θα μπορέσει να κυβερνήσει χωρίς πρωθυπουργό υποστηριζόμενο από μια λειτουργική πλειοψηφία στο Κοινοβούλιο. Οι εκλογές  θα διεξαχθούν τον Ιούνιο και θα περιλαμβάνουν 577 εκλογικές περιφέρειες. Η μεγαλύτερη πρόκληση για τον νέο πρόεδρο θα είναι η συγκέντρωση υποστήριξης για τις βουλευτικές εκλογές, κάτι που θα είναι δύσκολο να γίνει χωρίς κομματικά δίκτυα. Σήμερα , ο Μακρόν έχει  την υποστήριξη ορισμένων σημαντικών ηγετών του Σοσιαλιστικού Κόμματος, καθώς και μια αυξανόμενη ομάδα υποψηφίων από το δικό του κίνημα, αλλά θα πρέπει να κερδίσει την υποστήριξη μιας ευρείας ομάδας περιφερειακών σοσιαλιστών ηγετών για την οικοδόμηση ενός προεδρικού συνασπισμού. 
Σύμφωνα με δημοσκοπήσεις, παρ’όλο που οι Ρεπουμπλικανοί δεν μπορούν να φέρουν την απόλυτη πλειοψηφία των εδρών, είναι έτοιμοι να είναι το κυρίαρχο κόμμα στην επόμενη κοινοβουλευτική περίοδο. Αυτό θα θέσει την νομοθετική και την εκτελεστική εξουσία στα χέρια ενός κεντροδεξιού πρωθυπουργού. 
Σε μια ιδανική συνεργασία, ο κεντροδεξιός πρωθυπουργός θα προωθήσει τις μεταρρυθμίσεις μέσω του κοινοβουλίου και ο Μακρόν  θα προωθήσει αυτές τις μεταρρυθμίσεις στον λαό. Η άλλη όψη είναι ότι ο νέος πρόεδρος  θα μπορούσε να εμποδίζει τον πρωθυπουργό διατυπώνοντας συνεχή κριτική για τις πράξεις του ή της. Ο Μιτεράν, στην πρώτη του συμβίωση με τον Ζακ Σιράκ, είχε καταφέρει να υπονομεύσει τον πρωθυπουργό του, προσδοκώντας την νίκη στις επόμενες προεδρικές εκλογές -και το κόμμα του μπόρεσε τότε να βάλει στο πρωθυπουργικό αξίωμα τον σοσιαλιστή Μισέλ Ροκάρ.  Ο Ζακ Σιράκ, , ως πρόεδρος, θα συναντήσει την ίδια μοίρα το 1997. Για να αποφύγει μια επανάληψη, ο Σιράκ τροποποίησε το σύνταγμα το 2000, ευθυγραμμίζοντας τις θητείες του προέδρου και του Κοινοβουλίου σε πέντε χρόνια την καθεμιά, με σχεδόν ταυτόχρονες εκλογές.