4news-front

  • Έρευνα του Πανεπιστημίου της Νότιας Καλιφόρνιας δείχνει ότι τα παιδιά εύπορων και μορφωμένων γονέων έχουν μεγαλύτερο εγκέφαλο και καλύτερες επιδόσεις στα τεστ νοημοσύνης από
  • Μετά από πολλές διαβουλεύσεις η Κομισιόν ενέκρινε το νέο ευρωπαϊκό πλαίσιο για τον δραστικό περιορισμό της πλαστικής σακούλας, η οποία θεωρείται ιδιαίτερα επιβλαβής για το
  • Η Σιγκαπούρη είναι η πιο ακριβή πόλη του κόσμου. Οφείλει τον τίτλο, κυρίως, στο κόστος κατοικίας, αφού το ενοίκιο μίας γκαρσονιέρας στο κέντρο ξεπερνά τα €2.500 ($ 3.027),
  • Πόσο εύκολα μπορούμε να αντισταθούμε σε ντόνατς, τούρτες, πάστες και γενικά στα γλυκίσματα;Όσοι μπορούν είναι τυχεροί.   Οι υπόλοιποι πρέπει να το ξανασκεφτούν, όταν θα

Το ηλεκτρονικό εμπόριο και οι πολυεθνικές

Το ηλεκτρονικό εμπόριο και οι πολυεθνικές
Σε όλο τον κόσμο αυξάνονται με ταχείς ρυθμούς οι αγορές μέσω διαδικτύου. Η τάση ωφελεί λίγους μεγάλους παίκτες.Στις περισσότερες χώρες του κόσμου όμως τρεις, κυρίως, κολοσσοί μονοπωλούν σχεδόν το εμπόριο μέσω διαδικτύου: οι αμερικανικές Amazon και Ebay και η κινεζική Alibaba. «Οι μεγάλες ηλεκτρονικές πλατφόρμες συνεχίζουν να ενδυναμώνουν τη θέση τους στην αγορά, διασφαλίζοντας όλο και μεγαλύτερα κομμάτια της πίτας, σε βάρος του παραδοσιακού λιανικού εμπορίου», επισημαίνει ο Τόμας Χαρμς, ειδικός σε θέματα εμπορίου στην Ernst&Young. Αυτό φαίνεται, σύμφωνα με τον ίδιο, και στην ιδιαίτερα επικερδή περίοδο των Χριστουγέννων κατά την οποία οι λιανέμποροι θα πρέπει να αναμένουν φέτος ελαφρά υποχώρηση του τζίρου τους. Σύμφωνα με έρευνα της Ernst&Young, σχεδόν ένας στους πέντε Γερμανούς προτιμά να αγοράζει στο μεταξύ τα δώρα των Χριστουγέννων μέσω διαδικτύου. Πέρσι το αντίστοιχο ποσοστό ήταν στο μισό.Σε ευρωπαϊκές χώρες το παραδοσιακό λιανικό εμπόριο δέχεται όμως πιο ισχυρές πιέσεις: κατά μέσο όρο μόλις το 43% των Ευρωπαίων κάνουν τις αγορές τους στα μαγαζιά.
 
Πολλοί λιανέμποροι αξιοποιούν φυσικά επίσης το ίντερνετ για να προσφέρουν τα προϊόντα τους. Σύμφωνα με τον Γερμανικό Σύνδεσμο Γερμανίας, το ένα τέταρτο των κλασσικών εμπόρων διαθέτουν δικό τους ηλεκτρονικό κατάστημα ενώ το 15% πουλούν τα προϊόντα του μέσω των μεγάλων και γνωστών διαδικτυακών τόπων. Την ίδια ώρα πολλές ηλεκτρονικές επιχειρήσεις ακολουθούν αντίστροφη πορεία: ακόμη και η Amazon επενδύει στις offline συναλλαγές, ανοίγοντας δικά της, πραγματικά, καταστήματα.
 
Τι θα επικρατήσει λοιπόν στο μέλλον; Οι online ή οι offline αγορές; Οι εκτιμήσεις ειδικών συγκλίνουν περισσότερο προς μια «συγχώνευση», εν είδει μιας στενότερης σύνδεσης: τα παραδοσιακά καταστήματα θα συνεχίσουν να υπάρχουν, οι αγορές σε αυτά όμως θα υποστηρίζονται όλο και περισσότερο από τις νέες τεχνολογίες και το ίντερνετ. Ήδη και σήμερα τα κινητά τηλέφωνα έχουν εξελιχθεί σε κύριο σύμβουλο αγορών, πχ. για τη σύγκριση τιμών.
 
Η  επίδραση διαδικτυακών κολοσσών όπως η Amazon δεν είναι απλά και μόνο ένα μεμονωμένο, περιοδικό φαινόμενο. Και δεδομένης της ραγδαίας ψηφιοποίησης οι διαδικασίες παραγωγής γίνονται πιο αποτελεσματικές και προσιτές για τις εταιρείες, κάτι που δημιουργεί μια τάση προς χαμηλότερες τιμές. «Το διαδικτυακό εμπόριο και η εντεινόμενη ψηφιοποίηση σε κάθε περίπτωση έχουν επίδραση στις εθνικές οικονομίες», επισημαίνει ο Κάρστεν Μπρζέσκι, επικεφαλής οικονομολόγος της τράπεζας ING Diba. «Αυτό που συμβαίνει σήμερα είναι μόλις η αρχή. Μέσω του διαδικτυακού εμπορίου, του αυξανόμενου ανταγωνισμού και της διαφάνειας  οι τιμές μάλλον θα πέσουν. Και αυτό βεβαίως είναι ένα γεγονός που πονοκεφαλιάζει τις κεντρικές τράπεζες», σχολιάζει ο ίδιος.