4news-front

  • Έρευνα του Πανεπιστημίου της Νότιας Καλιφόρνιας δείχνει ότι τα παιδιά εύπορων και μορφωμένων γονέων έχουν μεγαλύτερο εγκέφαλο και καλύτερες επιδόσεις στα τεστ νοημοσύνης από
  • Μετά από πολλές διαβουλεύσεις η Κομισιόν ενέκρινε το νέο ευρωπαϊκό πλαίσιο για τον δραστικό περιορισμό της πλαστικής σακούλας, η οποία θεωρείται ιδιαίτερα επιβλαβής για το
  • Η Σιγκαπούρη είναι η πιο ακριβή πόλη του κόσμου. Οφείλει τον τίτλο, κυρίως, στο κόστος κατοικίας, αφού το ενοίκιο μίας γκαρσονιέρας στο κέντρο ξεπερνά τα €2.500 ($ 3.027),
  • Πόσο εύκολα μπορούμε να αντισταθούμε σε ντόνατς, τούρτες, πάστες και γενικά στα γλυκίσματα;Όσοι μπορούν είναι τυχεροί.   Οι υπόλοιποι πρέπει να το ξανασκεφτούν, όταν θα

Το χαρτί που...βρωμάει

Το χαρτί που...βρωμάει

του Αιρετικού.Οι ελληνικές ταινίες του ΄50 και του ΄60 πέραν του ψυχαγωγικού τους χαρακτήρα έχουν το δίχως άλλο και ιστορικά χαρακτηριστικά . Παραπέμουν στα "Επίκαιρα" της εποχής καθώς καταγράφουν την καθημερινότητα . Και η καθημερινότητα του έλληνα του τότε  ήταν ,οι εφημερίδες.

Οι εικόνες των εφημεριδοπωλών που ξεχύνονται στους δρόμους του κέντρου της πόλης, των "νοικοκυραίων" που το τυπωμένο χαρτί ήταν η αγαπημένη τους ασχολία λίγο μετά το μεσημεριανό φαγητό αλλά και των καφενείων στα οποία η ανάγνωση της εφημερίδας  ήταν το συνοδευτικό του "βαρύ γλυκού" ,εμφανίζονται σε όλες σχεδόν τις ταινίες της εποχής.

Κοντολογίς , το τυπωμένο χαρτί νοτισμένο απο την μυρωδιά του αντιμώνιου ήταν για τους έλληνες της εποχής εκείνης είδος πρώτης ανάγκης όπως και το ψωμί. Οι τελευταίες δεκαετίες άλλαξαν τα πάντα. Οι έλληνες δεν πληρώνουν για να τις διαβάσουν .
 
Η πτώση της κυκλοφορίας των εφημερίδων που είναι το δίχως άλλο θεαματική αποδόθηκε στην TV ,παλαιότερα και στο διαδίκτυο σήμερα. Όμως αυτό είναι άλλοθι ή για να το πούμε καλύτερα ήταν μία βολική δικαιολογία για να κρύψουν τόσο οι επιχειρηματίες του τύπου όσο και οι γραφιάδες τις ανεπάρκειες τους. Σίγουρα είναι πολύ βολικό και για τους μεν αλλά και για τους δε,  να φορτώνουν τις ευθύνες για αυτήν την συνολική αποδοκιμασία και απαξίωση  στην TV και στο διαδίκτυο.
Όμως , αυτό που σε αντίθεση με τους συναδέλφους τους στο εξωτερικό , δεν κατάλαβαν -ή υποκρίνονται ότι δεν κατάλαβαν -είναι ότι άλλη δουλειά κάνουν οι λεκτρονικοί ανταγωνιστές τους και άλλη αυτοί.Η δική τους η δουλειά είναι: ψυχρά , απο απόσταση και χωρίς να εμπλέκουν τα συμφέροντα και τις σκοπιμότητες τους να ενημερώνουν, να τεκμηριώνουν και να αναλύουν. 
 
Και η αλήθεια είναι ότι απέτυχαν σε όλα . Δεν κατάφεραν να διατηρήσουν μία στοιχειώδη -έστω και προσχηματική-απόσταση απο τα προσωπικά τους συμφέροντα και επιδιώξεις . Δεν κατάφεραν να προσφέρουν το νέο , την αποκάλυψη , την είδηση, την αποκλειστικότητα. Δεν κατάφεραν να τεκμηριώνουν διότι θεώρησαν πιο βολικές τις κραυγές απο την τεκμηριωμένη άποψη  που προϋποθέτει δεξιότητες και -κυρίως-γνώσεις. Δεν κατάφεραν να αναλύουν καθώς η ανάλυση απαιτεί όχι μόνο δουλειά υποδομής αλλά και θάρρος για να προβάλλονται όλες οι απόψεις αφού προϋπόθεση της ανάλυσης είναι να εμφανίζεται ο λόγο και ο αντίλογος. 
 
Ανεπάρκεια; Σκοπιμότητες;Αδυναμία; Απροθυμία;Διαπλοκή; Ημιμάθεια; Εξαρτήσεις; Δόλος; Χαζομάρα; Ανάγκη; ....
 
Ότι και αν ισχύει απο όλα αυτά ένα είναι σίγουρο: ο κόσμος έβγαλε το χαρτί απο την καθημερινότητα του καθώς το θεωρεί άχρηστο , επικίνδυνο και εμπαθές. Αυτό άλλωστε απεικονίζεται απο τους πίνακες των πωλήσεων.